Omnibus(1970) orig. LP vs. Omnibus(2019),Wah Wah records reissue 2lps

No vui pensar que les reedicions en vinil son millors que als vinils originals.
Molts cops,una reedició en vinil sona millor que un lp original valorat en $$$.
Pro per la gran mayoría de coleccionistas,las reedicions en vinil tenen poca dinámica i un só comprimit.
Es molt dificil trobar un original en estat M-,i als LPs en venta per la web,molt sovint no son descrits correctament.

Aquesta es una comparativa de una canço de un vinil original,amb la mateixa canço de una reedició en vinil.
Front(Original)
Omnibus(1970) United Artist orig. LP
Rock Americá dels 70´s,molt bona veu,guitarras fuzz,teclats,amb un estil similar
als Doors, i Jefferson Airplane.
01.”Tired of screamin´”

Cançó grabada digital de un vinil original que té 50 anys!!! , i amb format wav 24 bits.

Front + Obi
Omnibus(2019),Wah Wah records reissue 2lps
02.”Tired of screamin´”

Cançó grabada digital de la reedició en vinil en Wah Wah records(2019),en format
wav 24 bits.

Si observem al espectograma:
01.”Tired of screamin´”-Canço grabada del LP orig.té un rango Loudness de 19,5 LU
01.Waveform statics
02.”Tired of screamin´”-Cançó grabada del LP reeditat,té un rango Loudness de 11,9 LU
02.Waveform statics
Una diferencia de rango de +6 LU,mostra una clara diferencia de loudness entre las 2 cançons.
En la següent captura de pantalla,pots observar als 2 espectrogrames,a la mateixa fracció de temps i la mida diferent de la senyal.
Captura 01-02

Dir que una reedició en LP sona bé i altre no,es molt controvertit.
Només,als ingeniers,productors,o al departament de mastering coneixen bé el só de un vinil.

Molts factors durant el proces de fabricació,podem millorar el resultat final de un vinil.
Per exemple,el master,test pressing,pre-mastering,lacquer,pressing plant,la resina Polyvinyl Chloride (PVC).

noun_20940

noun_26636_cc

One thought on “Omnibus(1970) orig. LP vs. Omnibus(2019),Wah Wah records reissue 2lps

  1. The way you have analyzed the dynamic range of this recording is not accurate, and I will attempt to explain why.

    First of all, your sample size is not large enough. **You cannot analyze dynamic range on a such a small subset of audio!!** I just downloaded your rip of the original LP and using iZotope, the dynamic range when averaged over the entire song is 11.5 NOT 19.5! Try it for yourself, but here are the results: https://i.ibb.co/gZwJtBz/Capture.jpg

    19.5 is *absurd* — there are essentially no commercial recordings out there (even modern digital ones) with that sort of dynamic range. The master used for the reissue (available here: https://upvhq.blogspot.com/2018/07/omnibus-definitive-collection-album.html) did not use any dynamic range compression, limiting, or EQ of any kind.

    The master used to cut this LP has a dynamic range is DR 12. The master for the reissue LP on this track has a loudness range of 11.6 using iZotope — BETTER than your rip of the original!

    Small differences in EQ also affect DR — I’ve compared the EQ of your setup to the original master used to cut this LP: https://i.ibb.co/0BsT15t/Capture.jpg
    where the left channel is the master and the right channel is your rip. As you can see, your setup is quite bass-heavy and lacking in the highs / mids. If you take any commercially released recording and jack the EQ in this way, I guarantee that you will see changes in DR.

    The bottom line is that the reissue is as close to the original tapes as obtainable by modern equipment, and at *least* as dynamic (if not more so) than the original pressing.

    I hope you have learned something about dynamic range and proper use of these tools.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *